niedziela, 31 marca 2013

Fairy Tail


Tytuły alternatywne: フェアリーテイル
Gatunek: akcja, przygodowe, komedia, fantasy, shounen
Liczba odcinków: 175 - przerwa w nadawaniu od 30 kwietnia 2013
Rok wydania: 2009-2013
Muzyka: Takanashi Yasuharu
Openings: Funkist - Snow Fairy (1-11); Idoling - Sense of Wonder (12-24); Funkist - Ft. (25-35); SuG - R.P.G. ~Rockin' Playing Game (36-48); Magic Party - Egao no Mahou (49-60); +Plus - Fiesta (61-72); Daisy X Daisy - Evidence (73-85); JAMIL - The Rock City Boy (86-98); Daisy X Daisy - Towa no Kizuna (99-111); Milky Bunny - I Wish (112-124); +Plus - Hajimari no Sora (125-137); HERO - Tenohira (138-150); GOING UNDER GROUND - Break Through (151-166); Yonekura Chihiro - Fairy Tail ~Yakusoku no Hi~ (167-175)
Endings: Watarirouka Hashiritai - Kanpekigu no ne (1-11); onelifecrew - Tsuioku Merry-Go- Round (12-24); Nanba Shiho - Gomen ne Watashi (25-35); Shimokawa Mikuni - Kimi ga Iru Kara (36-48); Daisy X Daisy - HOLY SHINE (49-60); w-inds - Be As One (61-72); Shana - Hitori Samishiku (73-85); Idoling - Don't Think. Feel (86-98); Hi-Fi Camp - Kono te Nobashite (99-111); Hi-Fi Camp - Boys be Ambitious (112-124); Another Infinity ft. Morinaga Mayumi - Glitter (125-137); Andagi Sata - Yell ~Kagayaku Tame no Mono~ (138-150); Kudo Shizuka - Kimi ga Kureta Mono (151-166); Aimi - We're the Stars (167-175)
Seiyuu: Natsu Dragneel - Kakihara Tetsuya; Lucy Heartfilia - Hirano Aya; Happy - Kugimiya Rie; Gray Fullbuster - Nakamura Yuuichi; Erza Scarlet - Ohara Sayaka


     Hmm... jak natknęłam się na Fairy Tail? Odpowiedź jest prosta... był to zwykły przypadek. W wakacje nie miałam co oglądać, więc włączyłam sobie to anime. Jaka był moja reakcja po pierwszym odcinku? Mega... Chcę więcej! *-* Tak rzuciłam się w wir oglądania i po bardzo krótkim czasie Fairy Tail stało się jednym z moich ulubionych anime.
Większość z Was, moi drodzy czytelnicy, zna Fairy baaardzo dobrze, więc tę recenzję piszę by zachęcić tych, którzy jeszcze się za to anime nie zabrali, ale i dlatego, że od wczoraj zaczęła się przerwa w nadawaniu Fairy Tail i nie ma jeszcze dokładnych informacja, kiedy będzie wznowione. Chciałabym to w jakiś sposób upamiętnić i pokazać, że będziemy wyczekiwać kontynuacji! :) 
Tak więc zaczynajmy. ^_^
     Królestwo Fiore jest jednym z państw leżących na Ziemi, na której panuje magia. To ono jest głównym miejsce wydarzeń przedstawionych w tym anime. Akcja jednak skupia się na tytułowej gildii, Fairy Tail, która skupia u siebie magów, z których każdy posiada indywidualne cechy charakteru. Natsu Dragneel - narwany nastolatek posługujący się magią smoczych zabójców; Gray Fullbuster - mag lodu, który ma dość nietypowy nawyk, a jest nim pozbywanie się ubrania, co niekiedy budzi wiele kontrowersji; Erza Scarlet - ma dość specyficzny charakter i jest postrachem w całej gildii, specjalizuje się w tzw. "przemianie", co oznacza, że może zmieniać swój strój codzienny na zbroje do walki i na odwrót; Happy - niebieski, latający kot, który jest najlepszym przyjacielem Natsu; Lucy Heartfilia - nowa członkini gildii, od niej zaczyna się cała historia, jej magia polega na przywoływaniu za pomocą specjalnych kluczy (złotych i srebrnych) Gwiezdnych Duchów, które pomagają jej w walce. Ta oto piątka bohaterów tworzy drużynę, która jest uważana za najsilniejszą w całej gildii, są oni również głównymi bohaterami całego anime. Razem przeżywają wszystkie przygody. Uważają się nie tylko za przyjaciół, ale i rodzinę, na którą zawsze można liczyć. Dla nich gildia Fairy Tail = rodzina, siła = więzi i uczucia.
Co jest jednak wizytówką owej drużyny, jak i całej gildii? Rozwalone miasto. Nie ma misji, na której Fairy Tail czegoś nie zburzy. Kiedy coś się dzieje, wiadomo, która gildia maczała w tym palce. ^-^
Moim zdaniem, nie da się ich nie lubić. Oglądając to anime, śmieję się, płaczę i przeżywam wszystko razem z nimi. Nieraz sytuacje, jakie powodowali przysparzały mnie o ból brzucha, śmiałam się do łez.
Brakuje mi jednak odrobiny więcej romansu między niektórymi bohaterami ;) No, ale tak to jest, jak się jest niepoprawną romantyczką...
     Kreska w anime ma wysoki poziom, jednakże brakuje jej do pierwowzoru z mangi. Niekiedy jednak mam chęć wcisnąć stop i zrobić screena niektórym nieziemskim scenom *-* Kolorystyka postaci jest barwna, ale zrównoważona i zarazem charakterystyczna. Twórcy nie boją się ubierać bohaterów w różnego rodzaju ubrania. Starają się również zadbać o każdy najmniejszy szczegół, co jest bardzo dużym plusem. Tego właśnie niestety brakuje w niektórych produkcjach. Jednak jak w każdym anime zdarzają się niedociągnięcia, które są tutaj akurat zasłaniane dość sporym biustem niektórych bohaterek, które powinny spodobać się męskiej części widowni.
     Muzyka? Nic dodać, nic ująć. Pierwsza klasa. Dopasowana jest doskonale do sytuacji i wtedy, kiedy trzeba trzyma w napięciu. Wpada w ucha i nie chce z niego wylecieć. Słuchając openingów, mam dreszcze i mogę je oglądać w kółko. W końcu to one są często pierwszą etykietą anime ;)
     Fairy Tail zalicza się do tzw. tasiemców, jak na przykład Naruto, Bleach czy One Piece. Jednakże w porównaniu z nimi akcja toczy się płynnie i nie ma zbędnych zapychaczy (filerów), co sprawia, że serię ogląda się bardzo przyjemnie.
     Moim zdaniem jest to produkcja obowiązkowa dla wszystkich fanów anime. Każdy powinien znaleźć w niej coś dla siebie. Komedia, przygoda, akcja (+ romans dla mnie ^-^) - to idealne i pełne połączenie, które dobrze przedstawione nigdy nie zawodzi! ^-^
Teraz jednak pozostaje nam czekać na kontynuację serii, która miejmy nadzieję, nastąpi jak najszybciej.
W komentarzach podzielcie się z nami swoimi przeżyciami z Fairy Tail.
     Poniżej, jak zwykle, prezentujemy pierwszy opening ^-^

 

Bardzo Was wszystkich przepraszam za kolejny poślizg. Mam nadzieję, że recenzja Wam go wynagrodziła ^-^'
Z okazji świąt jeszcze raz chciałabym Wam życzyć: Wesołego Alleluja! :*My również dziękujemy za życzenia! :*

11 komentarzy:

  1. No to mi niespodzianke Kayu zrobiłaś tą recenzją :D
    "Liczba odcinków: 175 - przerwa w nadawaniu od 30 kwietnia 2013" - moje serce wyje z żalu, szczególnie dlatego, że przerwali w połowie sagi.. jak mogli :.(
    Szczerze muszę przyznać, że anime ma czasem kreska rzeczywiście w anime nawala, szczególnie w tych nowszych odcinkach, było kilka fillerów ale są na dobrym poziomie... Co do muzyki, bez dwóch zdań naj, naj, NAJLEPSZA! To chyba jeden z najlepszych atutów tej produkcji (Naruto i FT - to soundtracki, które na prawdę poruszają za serce).
    "Moim zdaniem jest to produkcja obowiązkowa dla wszystkich fanów anime." - racja.
    "Każdy powinien znaleźć w niej coś dla siebie". -racja.
    "Komedia, przygoda, akcja (+ romans dla mnie ^-^)" - nie tylko dla Ciebie xD (racja ^.^)
    Anime, manga i wasza dzisiejsza recenzja (choć wcześniejsze też) wszystko na 6 z + (z resztą taką też oddałam wam ocene :P).
    Sama każdemu polecam to anime i mam nadzieję, że szybko do nas powróci :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No... najgorsze jest, jak coś przerwą w środku... ;(
    Takanashi Yasuharu tworzy muzykę i w Naruto Shippuuden i FT, więc nic dziwnego, że w obu anime jest znakomita ;)
    Cieszę się bardzo, że Ci się podobała, będę tak trzymać dalej! Arigato :*
    Też mam taką nadzieję, już nie mogę się tego doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cóż... Piszę opowiadanie o FT, mam na własność Katalog z jego ff, ale nie zaliczam tego anime do ulubionych... Porąbało mnie chyba, tak myślicie, ne? xD
    Trafiłam na nie kiedy jeszcze się nim nikt nie jarał, jakieś 2-2,5 lata temu. Pamiętam, że aż mnie odepchnęło po pierwszym odcinku(Ehe, fajnie się zaczyna xD) ale nie w tym rzecz. Dopiero jakoś w marcu tamtego roku do niego wróciłam po zobaczeniu komentarza, który to brzmiał jakoś tak:
    "Hurra! Wrócili po 7 latach z powrotem! Fairy Tail najlepsze"
    Lubię jak ktoś znika, a jeszcze lepiej jak wielu zdycha xD
    Mija rok odkąd wzięłam się za to anime na serio. Były interesujące arci (osobiście uwielbiam z Przeklętą Wyspą i Wieżą Niebios) Cóż kiedyś wielbiłam Gray'a, a Erzę dalej kocham, więc pewnie dlatego xD Potem były dla mnie same nudy, okej napierniczali się na tym festiwalu, ale takie se to było dla mnie (Jeśli się ktoś jeszcze nie wkurzyły przez to coś, to chylę czoło m(_ _)m Będzie gorzej xD)
    Potem Edolas... Zostawiam bez komentarza, bo normalnie spałam na tym ;O Kilka fillerów i egzamin na Maga Klasy S. I to oddaliło mnie od opinii, że im dalej w las tym gorzej. Oczywiście najlepszy był wątek z Caną i jej ojcem, ot co. I pojawiła się postać dla której zaczęłam czytać mangę czyli Zeref. Dodam również, że Ultear... Odkąd dowiedziałam się, że Ur miała córkę (pierwsze odcinki) wiedziałam, że kiedyś się pojawi i ta-dam. W końcu się ukazała! -_- Czyli do przewidzenia =w= No może jeszcze Juvia na początku ratowała to, że oglądałam, ale jak zaczęło się jej "Gray-sama <3", znienawidziłam ją na całej linii. To już chyba lepsza Lisanna, która jest dla mnie neutralna ._.
    Dobrą stroną na pewno była muzyka, bo kocham ost z Naruto, więc tutaj też wiele mi przypadło do gustu, ale nie grafika. W porównaniu do mangi, pierwsze odcinki może i były na jakimś poziomie, ale teraz... Brrr! Aż mi nie dobrze.
    Na domiar złego cenzura. Bo oczywiście lepiej demoralizować bachory cyckami i striptizem Gray'a niż dodać krew i obrażenia, które byłyby oczywiste po stoczonych walkach, a tak klops.
    Anime oceniam bardzo nisko, najniżej z wszystkich obejrzanych shounenów: 5/10
    Ale manga ma 7/10, więc źle nie jest jeśli chodzi o pierwotny projekt. Chyba z shounenów 5 miejsce jeszcze będzie xD To tyle jeśli idzie o opieprzanie tego anime. Recenzja zła nie jest, ale nie jest to jakaś wielbiona przeze mnie seria i to dlatego. Teraz ratuje mangę tylko Sting i Rogue, reszta może zdychać z tymi smokami... Chociaż Nalu, Jerza, Cana i smoki mają zostać D:
    I reakcja społeczeństwa mnie odrzuciła, bo nagle się ogarnęli, że jest takie anime i teraz gdzie nie spojrzysz tam FT ^v^ (Wybaczcie wierni fani, ale jestem staromodną babą, kochającą starsze produkcje, więc wiem z czego to zerżnięte jest. Swoją drogą nawet Naruciak jest zerżnięty i to nie tylko z DB xD)
    Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt... Ah~ Jutro będzie taki piękny dyngus skoro już auta u mnie holują <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz się zastanawiam czy na pewno wszystko napisałam D:

      Usuń
    2. Wow... powiem szczerze, że takiego długie komentarza się nie spodziewałam xD ale to zrozumiałe, że nie wszyscy są fanami FT i jedni lubią je bardziej, drudzy mniej :) Cieszy mnie to, że wyraziłaś swoją szczerą opinię, w końcu o to chodzi na tym blogu ;)

      Usuń
    3. Ile pisałaś ten komentarz? o.o *podziw*

      Usuń
    4. Mój komentarz robi furorę xD Ale ja i tak połowę usunęłam, bo myślałam, że się nie będzie chciał wyświetlić, gdyż byłyby za długi (Oj, zbyt często te długie mi się zdarzają -_-)
      A pisałam go... Wiem, że Kaya komentarz już dodała jak zaczynałam pisać, to nie wiem... 8 minut max xD Ale spokojnie, bycie na informatycznym profilu zobowiązuje~ Babka by wywaliła gdyby się nie znało klawiatury na pamięć x.x
      Ps. Mogłybyście wyłączyć weryfikacje... Ona mi zajmuje więcej czasu niż treść komentarza ;_;

      Usuń
    5. Było wstawić w dwóch częściach, chętnie bym sobie jeszcze poczytała xD
      Ulalala... to bardzo szybko Ci poszło, ale skoro profil informatyczny to wszystko jasne xD Babki od infy to zło~ +.+
      Wyłączyłam weryfikację ;)

      Usuń
  4. Xd tez podziwiam za koma xD o.o Kayu, zebys wiedziala ze natknelam sie na ft tak samo!!! Wakacje... Bleach skonczony.. Moze za cos sie zabrac? Myslalam tak siedzac na stronie wbijam . Na dole byly jakies anime srubu dubu losowo wlazlam we ft i popatrzalam. Bylo wtedy 138 odcinkow. No zostawilam to i ovejrzalam fillery w bleachu.. Xd tydzien pozniej ~ wchodze jeszcze raz na ft i bylo 139 odcinkow. Zastanawiam sie i doszlam do wniosku ze to jeszcze leci ( moja spostrzegawczosc xd~ ) no i wyszukalam w google obrazkow i mnie NI E przekonaly. No coz. Nastepnego nudnego lipcowego dnia ( nw ktory to byl ale powiem ze 7 lipca xd bo smoki wtedy zaginely) weszlam na te stro e jeszcze raz i bylo 140 odcinkow o.o no to weszlam w google jeszcze raz i jeszcze raz przegladnelam obrazki i znowu mnie nie przekonaly. Dobra. Zanudzilam sie na smierc ... Tego samego dnia pod koniec ( godzina 23+) xd nudzilam sie jeszcze bardziej bedac na manga library. Ujrzalam nowy chapter ft. Wzielam weszlam w ft no i pierwszy chapter. Potem przeczytalam drugi i trzeci i ... Wylaczyli mi zbuje internet. Fakac ich -.-( zbuje - rodzice) no i spodobala mi sie tak manga ze nie moglam zasnac wyobrazajac se jak wygladaja glosynatsu i lucy w anime?! Nastepnego dnia... Osma rano.. Zrywam sie z lozka! Pol godziny wlaczania komputera sie oplacily ! Wchodze na wbijam i na ft! I... Pierwszy odcinek!*0* i tak oto poznalam mohe trzecie anime fairy tail. W jeden tydzien nadrobilam cale anime a gdy fillery sie skonczyly postanowilam przeczytac w mandze co bedzie dalej. Wtedy nie wiedzialam co to konwent czy cosplay i t p. Ale teraz juz wiem i kocham ft c: fajna recenzja ciekawa jestem czy moj komentarz przebije dlugosc poprzedniego? No coz... Na pewno przebije ilosc bledow ortograficznych bo byl pisany z 10 minut a nawet wiecej na telefonie c: pozdrawiam!! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe... będą bitwy na długości komentarzy? Może w takim razie zrobimy konkurs? xD Ja na większość anime wpadam przez przypadek, czasami coś przeczytam, zobaczę i reakcja: "Muszę to obejrzeć! *_*" xD
      Często jest tak, że jakieś anime najpierw Cię odpycha, a później staje się Twoim ukochanym, znam to ;)
      Podziw, że taki długi komentarza napisałaś na komie ^-^ dzięki i wzajemnie :*

      Usuń
  5. Pamiętam tego Animca. Muzyka idealnie nastrajała zawsze do sytuacji. Super postaci i moce ;)

    Na poniższej stronie można znaleźć fajne tapety w wysokiej rozdzielczości do tego Anime. Jest spory wybór
    www.tapety.unixstorm.org

    OdpowiedzUsuń