sobota, 2 marca 2013

Inuyasha


Tytuły alternatywne: Sengoku O-Togi Zoushi InuYasha, 犬夜叉
Gatunek: przygodowe, komedia, romans, fantasy
Liczba odcinków: 167
Rok wydania: 2000-2004
Muzyka: Wada Kaoru
Openings: V6 - CHANGE THE WORLD (1-34); Hitomi - I am (35-64); Aikawa Nanase - Owarinai Yume (65-95); Every Little Thing - Grip! (96-127); Tackey & Tsubasa - One Day, One Dream (128-153); Shimatani Hitomi - ANGELUS (154-167)
Endings: Dream - My will (1-20 & 166-167); Do As Infinity - Fukai Mori (21-41); Hamasaki Ayumi - Dearest (42-60); BoA - Every Heart -Minna no Kimochi- (61-85); Do As Infinity - Shinjitsu no Uta (86-108); Day After Tomorrow - Itazura na KISS (109-127); Namie Amuro - Come (128-146); V6 - CHANGE THE WORLD (147-148); V6 - Brand New World (149-165)
Seiyuu: Inuyasha - Yamaguchi Kappei; Higurashi Kagome - Yukino Satsuki; Miroku - Tsujitani Kouji; Sango - Kuwashima Houko; Shippo - Watanabe Kumiko; Naraku - Morikawa Toshiyuki; Kikyo - Hidaka Noriko; Sesshoumaru - Narita Ken.

     Inuyasha to tytuł mangi i anime znanego na całym świecie i cieszącego się ogromną popularnością. Doczekał się drugiej serii Inuyasha Kanketsu-hen oraz czterech filmów pełnometrażowych, które zostały wyemitowane w Japonii na wielkim ekranie. W Polsce niestety seria nie zyskała takiego rozgłosu... wydawnictwo Egomot, które zajęło się wydawaniem mangi Inuyasha, po wydaniu 23. tomu zaprzestało dalszego tłumaczenia i nie wiadomo, czy zostanie ono w ogóle wznowione.
     Teraz trochę o samym tytule: Higurashi Kagome jest 15-letnią Japonką, mieszkającą we współczesnych czasach. Różni się jednak od typowych dziewczynek w mundurkach z innych anime. W przeciwieństwie do nich nie jest nieporadna, nie beczy na każdym kroku, potrafi postawić na swoim. To ona odgrywa w tym anime główną rolę żeńską.
Kagome mieszka wraz z mamą, młodszym bratem i dziadkiem na terenie ich rodzinnej świątyni Higurashi. Dziewczyna jednak nie interesuje się historią, w przeciwieństwie do jej dziadka, który uwielbia opowiadać niestworzone historie i chciałby "zarazić" nimi swoją wnuczkę.
W dniu swoich 15 urodzin dziewczyna zostaje wciągnięta do starej studni w świątyni przez mononoke (demona), sama nie wiedząc jak, pokonuje demona, a gdy wydostaje się ze  środka studni okazuje się, że cofnęła się w czasie o 500 lat, do feudalnej Japonii. Kagome zagłębia się w pobliski las, gdzie dostrzega znajome drzewo, Goshinboku, które rośnie również na terenie jej domu. Jednakże w tych czasach do pnia został przybity strzałą młody chłopak z... psimi uszami?! Kagome nie może powstrzymać się przed chęcią dotknięcia mięciutkich uszek, a po chwili zostaje zabrana do pobliskiej wioski i oskarżona o bycie Youkai. Tamtejsza starsza miko stwierdza, że Higurashi jest podobna do jej zmarłej starszej siostry Kikyo. Kaede, bo tak ma na imię owa miko, uwalania dziewczynę, daje jej do zjedzenia ciepły posiłek i utwierdza ją, że cofnęła się w czasie. Późnym wieczorem wioska zostaje zaatakowana przez tą samą mononoke, która wciągnęła Kagome do studni. Nastolatka ucieka w stronę Goshinboku, a gdy dociera na miejsce, dostrzega, że ów chłopak z psimi uszami przebudził się. Jest to właśnie tytułowy Inuyasha, który jest Hanyou, czyli jest w połowie człowiekiem, a w połowie Youkai. Po chwili w lasie zjawia się również mononoke, która rozszarpuje Kagome bok, z którego wypada mała, różowa kulka zwana przez wszystkich Shikon no Toma - klejnot pożądany przez Youkai i ludzi, zwiększający ich siłę. Nastolatka w końcu uwalnia Inuyashę, który pokonuje demona, jednakże on sam też pożąda klejnotu Shikon. By utrzymać go w ryzach, Kaede, która wraz z chłopami z wioski przybyła do lasu chwilę po dziewczynie, zakłada mu na szyję różaniec, który reaguje, gdy Kagome wypowiada komendę "OSUWARI" (siad). Inuyasha zostaje wtedy "przybity" do ziemi.
Jednakże cała historia rozpoczyna się, gdy Higurashi, strzelając do kruka Youkai, który wykradł Shikon no Tama, rozbija klejnot na kawałki. Inuyasha wraz z Kagome wyruszają w świat, by odszukać wszystkie odłamki. Nie będę jednak zdradzać, jakie tajemnice skrywa moc Kagome, tego sami musicie się dowiedzieć. ;) Z czasem zdobywają przyjaciół, z którymi łączy ich wspólny cel - pokonanie Naraku, który namieszał im wszystkim w życiu. Jednak ja nie zdradzę nic więcej i to by było na tyle na temat historii. ;)
     Inuyasha charakteryzuje się tradycyjną kreską, jednakże jest ona przyjemna i nie można od niej oderwać wzroku. Tak samo, jak w przypadku Bleach'a staje się ona ładniejsza w późniejszych odcinakach.
Niektóre postaci epizodyczne są do siebie bardzo podobne, jednakże główni bohaterowie wyróżniają się z tłumu zarówno wyglądem, jak i charakterem. Oprócz Inuyashy i Kagome, do głównych postaci zalicza się zboczony mnich Miroku, łowczyni Youkai Sango oraz mały kitsune Youkai - Shippo. Powiem szczerze, że ja ich wszystkich ubóstwiam, bo każdy ma swój odrębny sposób bycia. ^-^
W coraz to późniejszych odcinakach widać serce, jakie włożyli rysownicy w to anime. Kreska jest coraz bardziej dopracowana, a niektóre sceny można oglądać po kilka razy. Wzrok przyciągają również pięknie narysowane tła.
     Muzykę do tego anime skomponował Wada Kaoru, który moim zdaniem jest w tym mistrzem. Uwielbiam wszystkie jego utwory, które idealnie odzwierciedlają dane sytuacje, wpadają w ucho i zapadają w pamięć. Tak samo openingi i endingi, prawie wszystkich mogę słuchać godzinami. ^-^
     Dla niektórych wadą może być to, że Inuyasha jest dość długą serią. Dla mnie jednak jest to plus, gdyż jeżeli spodoba mi się jakieś anime, to chciałabym, żeby trwało ono jak najdłużej. ^-^
     Hmm... i to chyba tyle... sama nie wiem... co jeszcze mogłabym Wam powiedzieć na temat Inuyashy... Mam nadzieję, że ta recenzja zachęci was do obejrzenia tego anime. Moim zdaniem jest ono obowiązkowe dla osób, które lubią świat starożytnej Japonii i japońskiej mitologii z domieszką romansu. ^-^ Poniżej prezentuję Wam pierwszy opening Inuyashy:




No i kolejna recenzja za nami... co o niej sądzicie? Zachęciłam Was do obejrzenia, a może już obejrzeliście Inuyashę? Jeżeli tak, to piszcie swoje odczucia w komentarzach ^-^
Teraz sprawy organizacyjne:
- wczoraj niestety musiałam wyłączyć SCM Music Player, gdyż coś się z nim popsuło, ale dzisiaj już wszystko powinno być ok. ^-^"
- Asuka-chan, przepraszam Cię za to, że jeszcze nie przeczytałam nowych rozdziałów, ale niestety ostatnio mam urwanie głowy w szkole i nie mam czasu na czytanie, jednakże obiecuję, że gdy tylko będę miała chwilę wytchnienia to wszystko nadrobię ^-^
- Yasha, Twojego opowiadania również nie mam kiedy nadrobić, przepraszam T_T
- zachęcam również wszystkich do zaglądania do zakładki "Nihongo" ^-^

A tak na koniec chciałabym wszystkim podziękować za odwiedzanie naszego bloga i branie czynnego udziału w jego "życiu". Strasznie się cieszymy, widząc coraz to nowe komentarze i nowych obserwujących, bardzo Wam wszystkim dziękujemy! ^-^

HONTO NI ARIGATO GOZAIMASU! :*

6 komentarzy:

  1. Fajny opis no cóż kiedyś obejrzę teraz to akurat jestem zrozpaczona bo aniem Fairy Tail się kończy.. manga idzie dalej.. nom ;3

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki :) naprawdę polecam, bo warto je obejrzeć :D a co do Fairy Tail to jeszcze nie jest nic do końca wiadome, nie wiadomo, czy FT się kończy, czy będzie zmiana nadawania/stacji, czy może roczna przerwa, żeby zwiększyć różnice między mangą a anime. Mashima-sensei na swoim twitterze napisał, że niedługo przekaże nam dobre wieści, więc trzeba cierpliwie czekać ^-^

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne anime~! Chociaż jednak wolę to na papierze pod postacią mangi niż pobrane z internetu. Sentyment ^^
    A co do Fairy Tail. Myanimelist jest bardzo rzetelną stroną i odcinki są jedynie do 175 odcinka. Tak więc chyba będzie ta przerwa :) Chociaż cieszy mnie jednak, że zobaczymy jeszcze walkę Smoczych Zabójców (Sting~ *p*)
    Btw. Skoro ankieta na najlepszy paring się skończyła, to ja proponuję ankietę na TOP 10 (100 też może być. Będzie więcej ładnych buziek do podziwiania *p*) bishów (Każdy z innego anime dla utrudnienia zadania)
    Ramen!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie oglądałam, choć gdzieś o nim słyszałam... Powiem Ci, że nie sądziła, iż mnie przekonasz do tego anime. A jednak, udało Ci się to :D Nie dość, że piszesz na prawdę wspaniałe recenzje, to jeszcze w taki sposób, że mam ochotę zacząć od razu czytać przedstawione przez Ciebie produkcje :P Tyle, że czasu mam ostatnio bardzo mało :( Nawet nie piszę nic u siebie jak kiedyś jechałam z rozdziałami codziennie - ale może przez to uda Ci się nadrobić, bo u mnie za szybko wolnej chwili nie znajdę :/ I przepraszam, że tak późno oceniam recenzje tego anime, wybacz mi ;p :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, no to się cieszę, bo naprawdę warto! :D pierwszy raz obejrzałam to anime, jak byłam w podstawówce i pamiętam, że się popłakałam, jak skończyłam pierwszą serię, a drugiej jeszcze w ogóle nie było xD ojoj... arigato :* nawet nie wiesz jak mi się robi ciepło na sercu, gdy czytam takie komentarze :) Nie Ty jedna masz mało czasu, u mnie jest niestety to samo :( zobaczymy, postaram się nadrobić jak najszybciej ;p nie ma sprawy, nie przepraszaj, rozumiem ;p :*

      Usuń
  5. Oglądałam to anime i mnie zachwyciło.Nie mogłam się od niego oderwać.To że jest długi jest według mnie zaletą.Szkoda że mangi nie przetłumaczyli całej. Inuyasha+Kagome= <3

    OdpowiedzUsuń