niedziela, 17 marca 2013

La Corda D'Oro ~primo passo~

  

Tytuły alternatywne: Golden String ~first step~, Kin-iro no Corda ~primo passo~, 金色のコルダ ~primo passo~
Gatunek: komedia, romans, magia, muzyczne, shoujo
Liczba odcinków: 25 + specjalny
Rok wydania: 2006
Muzyka: Tajiri Mitsutaka
Opening: Kanon - Brend New Breeze
Ending: Stella Quintet - Crescendo
Seiyuu: Hino Kahoko - Takagi Reiko; Tsukimori Len - Taniyama Kishō; Yunoki Azuma - Kishio Daisuke; Shimizu Keiichi - Fukuyama Jun; Hihara Kazuki - Morita Masakazu; Tsuchiura Ryotaro - Itō Kentarō; Shōko Fuyuumi - Satō Akemi; Kobayashi Nao - Nakao Eri; Takato Mio - Arai Satomi; Lili - Mizuhashi Kaori

      La Corda D'Oro ~promo passo~ to anime, które oglądałam dość dawno, jednakże szczególnie zapadło mi w pamięci. Dzięki niemu zainteresowało mnie piękno muzyki klasycznej i gra na skrzypcach oraz fortepianie i pianinie.
Spora część nastolatków myśli sobie "muzyka klasyczna = nuda", ja zanim obejrzałam La Cordę też tak uważałam, ale po usłyszeniu paru utworów, pomyślałam, że jest ona po postu piękna. Koi duszę, uspokaja, a czasami porusza serce.
     Hino Kahoko chodzi do Akademii Seiso, szkoły średniej, która ma dwa wydziały: zwykły (regularny) i muzyczny. Hino uczy się w klasie zwykłej. Pewnego dnia, biegnąc do szkoły i narzekając na pagórki i schody, wbiega na szkolny dziedziniec. Przed jej oczami ukazuje się mały wróżek, którego nie widzi nikt poza nią. Dziewczyna upada na ziemię, a magiczna istotka ogłasza, że czas rozpocząć "wielki festiwal". Po jego słowach na tyłach akademii zaczyna bić dzwon "Kurant". Kahoko tymczasem udaje się do swojej klasy, uważając, że duszek był jednie wytworem jej wyobraźni i stara się o nim zapomnieć. Niestety podczas przerwy obiadowej jej nazwisko zostaje wyczytane wśród uczestników wewnątrzszkolnego konkursu muzycznego. Hino doznaje szoku, gdyż w życiu nie dotknęła żadnego instrumentu i nie jest uczennicą wydziały muzycznego, jak więc możliwe, że została uczestniczką konkursu? Dziewczyna próbuje wyjaśnić to nieporozumienie, ale nauczyciel zajmujący się zawodami oświadcza jej, że wszystko się zgadza, skoro widziała TO i mówi, że ma udać się do pokoju ćwiczeń muzycznych. Kahoko zjawia się w wyznaczonym miejscu, a tam dostaje od wcześniej spotkanego wróżka, magiczne skrzypce. Tak oto zaczyna się przygoda zwykłej uczennicy z muzyką klasyczną. Czy główna bohaterka nauczy się grać na danym instrumencie strunowym? Jeżeli tak, to czy ma możliwość wygrania konkursu? Co ją spotka podczas jego trwania? Jakich ludzi pozna? Czy pokocha muzykę klasyczną? A może znajdzie miłość swojego życia? Ja znam odpowiedzi na te pytania, a Wy możecie je poznać, oglądając to anime ^-^
     Oprócz Hino, uczestnikami konkursu są: bezpośredni Hihara Kazuki (trąbka), arystokratyczny Yunoki Azuma (flet poprzeczny), lunatyczny Shimizu Keiichi (wiolonczela), wyniosły Tsukimori Len (skrzypce), nieśmiała Sh
ōko Fuyuumi (klarnet), a jakiś czas później chłopak z wydziału regularnego, Tsuchiura Ryotaro (fortepian). 
Męska część składu konkursowego to przystojni chłopcy. Każda dziewczyna powinna znaleźć wśród nich tego jednego dla siebie, gdyż każdy z nich ma odmienny charakter. 
Jest to typowe shoujo, jednakże i panów powinny zainteresować utalentowane i śliczne uczennice z wydziału muzycznego, ale także i piękne dziewczyny z wydziału regularnego. Jest to anime, w którym każdy znajdzie coś dla siebie ;)
     Muzykę musicie ocenić sami, gdyż jak wspomniałam na początku, jest to muzyka klasyczna. La Corda posiada jednak bardzo przyjemny opening i ending.
     Grafika... bardzo duży plus! Wszystko jest przedstawione bardzo szczegółowo i starannie. Projekty postaci zostały bardzo dobrze przemyślane. Ciepłe barwy i dobre zagospodarowanie przestrzeni, pozwala poczuć nastrój wczesnego lata. Bohaterowie są charakterystyczni i łatwi do zapamiętania. Autorom udało się również bardzo precyzyjnie odwzorować naturalną grę na instrumentach, co jest bardzo dużym plusem. 
     Podsumowując... kochasz muzykę? Ważna jest dla Ciebie dobra kreska? Lubisz popatrzeć na przystojniaków? A co najważniejsze, czy zależy Ci na obejrzeniu dobrego shoujo? Jeżeli tak, to to anime jest właśnie dla Ciebie! ^-^ 
Jeżeli już obejrzeliście to anime, czekamy na Wasze odczucia opisane w komentarzach! ^-^
     Poniżej prezentuję Wam opening La Cordy: ^-^

 


W tym tygodniu recenzja i wyniki pytania z jednodniowym poślizgiem, ale wczoraj byłyśmy z Shi zajęte i nie mogłyśmy się tym zająć, mam nadzieję, że nie macie nam tego za złe. ^-^'

2 komentarze:

  1. Kochasz muzykę? Ważna jest dla Ciebie dobra kreska? Lubisz popatrzeć na przystojniaków?
    ...
    Czy ty czytasz mi w myślach? xD Tak, tak, tak - 3 x tak i przechodzisz dalej :D. Ja uwielbiam... niee, kocham muzykę, a do klasycznej przekonałam się już dawno, tym bardziej jeśli w grę wchodzą skrzypce... wtedy to anime ma mnie na talerzu ^.^ Nie mam zbytnio czasu go oglądać, ale przez tą recenzje mam ochotę zacząć juz teraz odpalić pierwszy odcinek! Chociaż ten wróżek mnie jakoś nie przekonał... lecz żeby oceniać muszę zobaczyć :)
    A co do samej recenzji napisana świetnie, jak z resztą zwykle ;) Chociaż może właśnie przy tym wróżku co się pojawia o nim wzmianka mała część tekstu jest napisana trochę chaotycznie, odniosłam wrażenie, że albo się spieszyłaś w tym momencie, albo nie wiedziałaś za bardzo jak płynniej obrać to w słowa. Jednakże jest dobrze, bardzo dobrze. Piszę takie głupstwa ponieważ od samego początku zawiesiłyście wysoką poprzeczkę jeśli chodzi o jakość waszych recenzji więc i tak trudno o coś się doczepić :D Szczerzę mogę z czystym sumieniem przyznać, że piszecie jedne z najlepszych recenzji jakie dane mi było czytać :) Więc buziaki i pozdrawiam :D :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. heheh... cieszę się, że moja recenzja Cię zachęciła do obejrzenia ^-^ muzyka skrzypiec jest piękna... *-* właściwie to ona gra w tym anime pierwsze skrzypce xD
      Nasz drogi wróżek jest, niestety, czasami dość irytujący, ale można powiedzieć, że jest poniekąd postacią epizodyczną, więc nie należy się przez to zrażać do tej produkcji :)
      masz rację, część o wróżku jest nieco chaotyczna, ale to przez to, że nie wiedziałam za bardzo jak to płynnie napisać, jak wspomniałaś. cieszę się, że zwróciłaś na to uwagi i o tym napisałaś, będę się bardziej starać, arigato :*
      Strasznie nas to cieszy i postaramy się cały czas trzymać taki poziom dla naszych Czytelników!
      Buziaki i pozdrowienia również dla Ciebie ^-^ :*

      Usuń